Tandläkarbyte

 
 
Igår blev jag riktigt förb.............. när jag kom till min tandläkare. En ung person kom ut i väntrummet hälsade och presenterade sig med namn. Väl inne i det rum som brukar vara tandhygienistens, blir jag lite betänksam. Har det blivit något fel tänker jag och frågar efter Gusum, min tandläkare. Hon har semester får jag veta, när jag väl satt i tandläkarstolen. Jag kommer av mig totalt. Vi skall ta några bilder säger hon och nu förstår jag vad som pågår. Härom dagen fick jag telefonsamtal från mottagningen, som ville ge mig en ny tid och det gick jag med på. JAG HAR alltså FÅTT EN NY TANDLÄKARE UTAN ATT HA BLIVIT INFORMERAD. Den nya tandläkaren har förstås fått överta en del av Gusums kunder och jag är en av dem. Hon tar bilderna och gör undersökningen Jag bestämmer mig för att lämna den här stolen och mottagningen för gott, för jag vill bestämma själv, när jag skall byta tandläkare. Jag lämnar nu denna mottagning efter säkert 30 år.
Det kanske var på tiden!

Biblioteket i Upplands Väsby

 
Använd biblioteken!
Vilken fantastisk resurs våra bibliotek är. Tänk att det finns möjlighet att gratis läsa nyutkomna böcker.
Igår gav jag ett inköpsförslag på ny bok till biblioteket. På eftermiddagen kom detta mail.
 
Hej!
Tack för ditt inköpsförslag. Jag beställer den och reserverar åt dig.

Vänliga hälsningar
Maria Nygård
Upplands Väsby bibliotek
 
Är inte detta verklig service så säg.   

Vår terassmarkis

 
 
 
Till Rusta

Köpte förra sommaren en terrassmarkis på Rusta. Vi köpte en mörkgrå som skulle passa vårat nymålade hus och våra nya trädgårdsmöbler. Tyvärr blev det en besvikelse för den är inte längre mörkgrå utan jeansblå. Det känns verkligen trist att vara missnöjd med en så pass dyrbar vara, som man räknar med skall hålla i många år. Den passar inte längre till vare sig hus eller trädgårdsinredning, utan ser verkligen ut som den har hängt där i minst 10 år. Det måste framgå om färgen inte ens klarar en sommar, för då har man chans att välja något annat. Vill höra Er reaktion på detta och att Ni talar om för Era kunder att färgen kommer att kunna förändras.

Trogen kund, men besviken terrassmarkiskund

Ps På bilden har jag vikit upp framsidan mot baksidan av den lösa framdelen.  Vi har för övrigt inte haft den på under vintern, eftersom den är löstagbar. Ds

___________________________________________________________________________________

Hej Ella!
Tack för ditt mail samt den bifogade bilden.
För att kunna fortsätta din reklamation behöver jag även få in en bild på ditt kvitto samt kundorder.
Tack på förhand och jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Med vänlig hälsning
Sandra
Rusta Kundservice
_________________________________________________________________________________________

Till Rusta

Tack för svar. Jag är en mycket noggrann kvittosparare och har gått igenom hela mitt kvittoförråd utan att hitta just detta kvitto. När jag skrev till Er var det inte meningen att få upprättelse genom ev. byte, utan mera förklara besvikelsen över den förändring som skett med markisens färg. Vi hade hjälp att sätta upp markisen och står nog hellre ut med besvikelsen, än en ny uppsättning. En ny markis skulle ju inte förändra särskilt mycket, eftersom samma sak skulle ske efter kort tid. Markisen har ju varit nerfälld endast några dagar /månad på sommaren.

Jag tackar ändå för svaret och hoppas att det går att förbättra färghållbarheten på kommande kollektioner.
_____________________________________________________________________________________
 
 
 

Falskt brev igen nu Länsförsäkringar

 

Bäste kund,

Det här är ett automatiskt meddelande-system så att du vet att du måste verifiera din kontoinformation inom 24 timmar.

Ditt konto har frysts tillfälligt för att skydda den. Kontot förblir frusen tills den är godkänd. När du har uppdaterat dina kontoposter, kommer dina uppgifter verifieras och ditt konto kommer att börja arbeta som vanligt. Detta kommer att skydda dig i framtiden. Processen tar inte mer än 5 minuter.

För att fortsätta att bekräfta din kontoinformation, klicka på länken nedan och följ instruktionerna som kommer att krävas.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 

Vi är här för dig

2014 Länsförsäkringar | Tegeluddsvägen 11-13 Stockholm, 106 50 Sweden

 

Jag har tydligen hamnat i ett falskregister. Tidigare har det kommit både från Telia och Skatteverket. Som tur är, så är det lätt att se att informationen inte stämmer, eftersom det inte är så väl formulerat.


Apotekets priser och sortiment

 
Apoteken har tappat mitt förtroende. När man ser deras sortiment, börjar man undra om det verkligen är medicin de säljer i första hand. De liknar mera skönhetsaffärer numera. Idag besökte jag apoteket Hjärtat för att köpa ett rör vanlig Treo. När jag kom till kassan, begärde kassörskan 54 kronor, då backade jag och beslutade mig för att testa priset på Treo på annat ställe. Jag tog svängen förbi Rusta och där kostade ett rör Treo 38 kronor, dvs 16 kronor billigare än på apoteket. Det borde ju vara tvärt om. Apoteket Hjärtat får riset idag, men Rusta får en ros.

RSS 2.0