Vår terassmarkis

 
 
 
Till Rusta

Köpte förra sommaren en terrassmarkis på Rusta. Vi köpte en mörkgrå som skulle passa vårat nymålade hus och våra nya trädgårdsmöbler. Tyvärr blev det en besvikelse för den är inte längre mörkgrå utan jeansblå. Det känns verkligen trist att vara missnöjd med en så pass dyrbar vara, som man räknar med skall hålla i många år. Den passar inte längre till vare sig hus eller trädgårdsinredning, utan ser verkligen ut som den har hängt där i minst 10 år. Det måste framgå om färgen inte ens klarar en sommar, för då har man chans att välja något annat. Vill höra Er reaktion på detta och att Ni talar om för Era kunder att färgen kommer att kunna förändras.

Trogen kund, men besviken terrassmarkiskund

Ps På bilden har jag vikit upp framsidan mot baksidan av den lösa framdelen.  Vi har för övrigt inte haft den på under vintern, eftersom den är löstagbar. Ds

___________________________________________________________________________________

Hej Ella!
Tack för ditt mail samt den bifogade bilden.
För att kunna fortsätta din reklamation behöver jag även få in en bild på ditt kvitto samt kundorder.
Tack på förhand och jag önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Med vänlig hälsning
Sandra
Rusta Kundservice
_________________________________________________________________________________________

Till Rusta

Tack för svar. Jag är en mycket noggrann kvittosparare och har gått igenom hela mitt kvittoförråd utan att hitta just detta kvitto. När jag skrev till Er var det inte meningen att få upprättelse genom ev. byte, utan mera förklara besvikelsen över den förändring som skett med markisens färg. Vi hade hjälp att sätta upp markisen och står nog hellre ut med besvikelsen, än en ny uppsättning. En ny markis skulle ju inte förändra särskilt mycket, eftersom samma sak skulle ske efter kort tid. Markisen har ju varit nerfälld endast några dagar /månad på sommaren.

Jag tackar ändå för svaret och hoppas att det går att förbättra färghållbarheten på kommande kollektioner.
_____________________________________________________________________________________
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Niklas

Ja Rusta är otroligt dålig på kundservice

Mitt badrumsskåp har rostat på baksidan av spegeln och orsakat sk rosor på nästan hela nederdelen.
Det har gått nästan 3 år sedan köpet, och jag är förvånad över att ett badrumsskåp med spegeldörrar inte håller längre.

Skåpet i övrigt är intakt och laminatet har ej släppt någonstans vilket kan indikera hög luftfuktighet,
men i Linköpingsbutiken vill de ej ta emot det pga att garantitiden på 1-år gått ut.

När jag hänvisar till den 3 åriga reklamationsrätten så får jag till svar att "jag trodde det bara var 2 års reklamationsrätt", men kan ändå inte ta emot varan.
Vi har bara 1 års garanti får jag till svar, hon hänvisar till rustas kundservice trots att det står på deras hemsida att alla reklamationer skall
göras i butik.

Inte kan jag få något papper eller kvitto som bevis på att jag varit där och visat upp skåpet heller.

Mailar till kundtjänst utan att få något svar.

2015-06-14 @ 16:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0