Salong L´ Image i Upplands Väsby tar inget ansvar

Salong L`Image i Upplands Väsby tar inget ansvar för kunden. 
 
Kund begärde en viss frisör, som hon blivit rekommenderad. Salongen ringer senare och säger att det blivit något fel i beställningen och talar om att en annan frisör blir aktuell. Kunden försäkrar sig om att det är en frisör som också är bra och får bekräftelse på det. Ändå överlåter salongen kunden till en ung frisör, som senare visar sig ev. vara en lärling/praktikant.
Kunden beskriver önskemål om färg och klippning mycket ingående, resultatet motsvarade inte önskemålen på något sätt. Det är en mycket missnöjd kund som lämnar salongen
 
När hon efter besöket går till klädfirma och provar kläder, upptäcker hon i provrummet att hon fått stora ljusa fläckar på sin dyra tröja av blekmedlen.
Dagen efter åker hon till salongen och visar tröjan. Deras svar blir " Du borde inte haft så dyra kläder på Dig".  "Jag kom direkt från jobbet och räknade givetvis inte med att behöva byta om för att gå till frisören". Kunden talar också om för ansvarig att hon var mycket missnöjd med resultatet av färg och klippning. Då tittar ansvarig på klippningen och "fixar" till det, medan den som tidigare utfört klippningen "praktikanten/ lärlingen" får stå och titta på.
Ang. tröjan frågar kunden om de inte har någon försäkring, när det händer misstag som kunderna drabbas av? Jo, de har de får kunden till svar, men vi tycker att självrisken är för dyr. Mycket provocerande för kunden, eftersom hon betalat 1.700 kronor för misslyckad färgning och klippning, samt fått sin Hankydorytröja för 1400 kronor förstörd.
 
Salong L´Image gjorde ett antal misstag
1. Överlät kunden till en "lärling/praktikant"
2. Tar fullt betalt
3. Salongen tar inte ansvar för undermåligt arbete vad gäller klippning och färgning
4. Ignorerar att kundens kläder blivit förstörda.
5. Har mage att säga att självrisken på försäkringen är för dyr. Varför har man då en försäkring?
6. De står inte upp för sin vision, som de har på hemsidan.
 
På  L´Images  hemsida kan man läsa "Kunden ska vara nöjd och få ökad självkänsla och välbefinnande efter besöket " web
Kunden erbjöds en klippning för misstagen, men vem vill gå till denna salong igen?
 
Den här historien skulle inte ha fått plats i min positiva klagomur om det inte var för min härliga dotter, som tar problemet i egna händer och färgar tröjan så gott det går. Det är Salong L ´Image som borde må illa av det inträffade, som inte sätter kunden i focus och inte heller har förmågan till positivt tänkande. 
 
.

Kommentarer
Postat av: ninna

<3

2012-10-15 @ 21:36:42
URL: http://mangomorsan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0