Glömde mina hörapparater i Thailand julen 2017
Reste från Areetara hotell Ao Nang klockan 04.20 med transport till Phuket den 26 december. I bilen på väg upptäckte jag att jag inte hade med mina hörapparater. De låg kvar i lådan på rum 402 Areetara hotell. Vi frågade Vingvärden på flygplatsen om hon kunde hjälpa oss att ringa till hotellet, men eftersom de inte hade ansvar för kvarglömda saker fick vi ingen hjälp. Det var ju en av mina viktigaste saker, så jag var rädd att hotellets städ skulle kasta dem. Det blev inte mycket tid på flygplatsen innan avgång, så det blev stressigt att få tag på någon. På servicetelefonen fick vi svar att de skulle kontrollera med hotellet, men jag vet inte hur det har gått. Mina hörapparater är alldeles nya och låg i en liten svart ask i rummets enda skrivbordslåda. Jag vet nu inte vad jag skall göra för att få reda på om mina hörapparater är i säkert förvar. För mig är det svårt att nå hotellet och prata med någon som uppfattar mitt problem. Vingrepresentant finns på Buri tara resort nästan dagligen och det ligger alldeles i närheten. Skulle vara mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta, så snart som möjligt.
Med vänlig hälsning
Ella Brännholm
[email protected]
Bokningsnummer 11043389
Hotell AreeTara Ao Nang
Rum 402
Trine: Hej Ella,Så tråkigt att höra att din hörapparat blev kvar på rummet. Jag ringde precis hotellet och de sa att de hade funnit en liten svart box som de ska ta vara på för dig. Om du går in på vår hemsida och fyller i ett dokument för kvarglömda saker så vill dokumentet bli vidare skickat till till hotellet som skickar hörapparaten hem till dig. Jag lägger länken här så att du kan komma direkt till dokumentet.
Ella: Tack för hjälpen Jag har fyllt i dokumentet och hoppas att det fungerar. Är det något mera som jag behöver göra. Jag hoppas få lösa ut mina hörapparater så snart som möjligt.
Trine: Det var så lite. Du behöver inte göra mer.
Ella:Vet Du om hotellet har skickat mina hörapparater. Jag börjar bli orolig eftersom det börjar ta lång tid. Önskar att någon kan kontrollera detta. Jag hoppas att allt har fungerat och att anmälningsblanketten med adress har kommit till rätt person.
Hanna på Ving: Vi ska checka med hotellet om de har blivit skickade därifrån. Dock så kan sånt här ta ganska lång tid att få tillbaka, Vi hör av oss igen när vi varit i kontakt med hotellet.
Ella igen: Det gäller mina hörapparater igen, som vi vet finns på Aaretara resort. Du Hanna lovade att höra av Er från Ving, när Ni varit i kontakt med hotellet. Min fråga är: Har hotellet skickat mina hörappater? Om inte skulle jag önska att någon av Er på Ving kunde hjälpa till att skicka dem. Vi vet att de finns och jag hoppas att Ni kan hjälpa mig.
Hanna på Ving: Tack för ert mail, det var bra att ni skrev igen. Hotellet har kvar hörapparaten i receptionen. Tyvärr har vi inte tillåtelse att hämta upp saker här i Thailand och skicka hem till Sverige. Även om vi skulle vilja hjälpa till med det. Jag skulle rekoemndera er att kontakta Lost and Found som nu tagit över ärendet:
Har du ett pågående ärende? Kontakta Lost & Found International via e-postadress: [email protected]
Hoppas de kommer hem till er!
Ella:Jag är ledsen att Ni inte kunde hjälpa hotellet att sända hörapparaterna. En vädjan:Behåll hörapparaterna i receptionen, så ska vi se om vi kan komma och hämta dem. Det blir betydligt billigare än att köpa nya.
Det är mina viktiga hjälpmedel och jag behöver dem verkligen.
Trine på Ving: Ja, tyvärr har vi inte tillåtelse att göra detta. Dom behåller dom där, och så får ni ta kontakt om det är något annat vi kan hjälpa till med.
Kontentan:
GLÖM INGET I THAILAND det går inte att skicka tillbaka till Sverige eller GLÖM, så blir det en resa till.