Färgpatroner från Inkclub

Jag fick personligt reklambrev från Inkclub, där jag brukar köpa mina färgpatroner till skrivaren. Det skulle vara 18 % rabatt och eftersom färgpatroner är dyra var det ju bara att tacka och ta emot. Färgbilderna börjar bli randiga, så var det dags att beställa nya.   Jag gick in på inkclub och letade fram de patroner jag skulle ha bland rader av patroner. Man kan inte förstå att det skall behöva vara olika till alla skrivare. Beställde som vanligt, men inte någonstans fanns det plats att fylla i rabatten, så jag skickade iväg beställningen i alla fall.
Efteråt tänkte jag att jag skulle påpeka detta och fick omedelbart svar.

Tack för ditt mail.
För att ta del av vårt clubtipserbjudande behöver du beställa direkt via länken
i vårt clubtipsmeddelande, vilket jag ser inte har gjorts denna gång. Jag gör
självklart ett undantag och vi krediterar 18% rabatt från fakturan, vänligen
dra av 80:- vid betalning av fakturan.
Välkommen åter!
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst, Julia
Jag kan tycka att det varit mera naturligt att få ett mail med länken istället för ett brev.
Det blir spännande att se hur jag skall göra för att dra av 80 kronor och om det godkänns i nästa steg.
Återkommer
Paketet kom men med endast en färgpatron. Fakturan ville ha betalt för två, så då kunde jag ju inte betala fakturan, innan jag fått alla varor. Mailkontakt igen. Jag avslutade mailet lite provokativt " Det är nog enklare att i fortsättningen gå till Kjell & Co, där man vet vad man får med sig hem". Svar kom samma dag:
Jag beklagar att en av patronerna missades att skickas med i din försändelse! Vi skickar den saknade varan omgående.
Jag bjuder gärna på fraktavgiften vid din nästa order som en liten kompensation. Skriv då bara "Ej exp enl 501" i fältet "Övrigt" när du kommer till kassan med din beställning. Din beställning justeras då manuellt innan ordern skickas iväg. Observera att detta ej är möjligt vid direktbetalning via internetbank.
Ha en trevlig sommar och välkommen åter!
Med vänliga hälsningar
Kundtjänst,  Emi
Nu har jag dragit av 80 kronor på fakturan och erhållit den andra färgpatronen, så nu skall allt vara frid och fröjd.

Fotoboken

Det är viktigt att vara lite "om sig och kring sig" när man handlar på nätet t.ex. Lokaldealen som har erbjudanden från olika företag. Senast köpte jag en fotobok, med 100 sidor, som jag jobbat med ett tag. Lokaldealen har mycket tydliga regler

  • fotoboken kan beställas från den 8 april till den 1 juli 2013. Priset är inkl. frakt. Referensnumret på ditt värdebevis är den rabattkod som du skriver in på lasertryck.se

Nu är jag klar med min fotobok och igår när jag skulle beställa den hos Lasertryck fungerade inte det referensnummer som jag har fått.

”Hej! Du ska använda referans nummer som du har fått från lokaldealen, kan du bifoga det i mail till mig? Nicky”

Jag skriver svar och meddelar referensnumret

”Hej.Konstigt, det står i vårt system att den bara gäller till 12/06-2013. men jag har gjort så att den går att använda till 1.juli Nicky"

Svar: Man måste kunna lita på den information man får när man köper en vara. Här var det tydligen mycket oklart, eftersom datum inte stämmer med ert. Det skulle dessutom vara inklusive frakt enligt min information. Nu har jag betalat 50 kronor i frakt, vilket INTE gick att påtala i min beställning hos Er. Jag uppmärksammar det nu. Jag tackar i alla fall för att Du gjorde det möjligt för mig att få den fotobok, som jag beställt i god tro och med trygg, tydlig information. I övrigt är jag kritisk till felaktig information gällande min beställning hos Er. Det missgynnar företaget Lasertryck.

 ”Hej.Jag har tagit bort 50 kr i frakt, så att vi inte kommer att dra pengana från ditt konto. Hoppas du blir nöjd med produktet i alle fall. Nicky”

Min fotobok skall komma om en vecka

 
 

 

 


Tandläkarbesök

 
 
                        
 
Det årliga besöket hos tandläkaren är inget man längtar efter. Tandläkaren plockade bort en gammal guldkrona. Jag fick plötsligt en idé att besöka den där märklige vitskäggige mannen som heter Guld Adam i reklamen. Jag åkte hem och hämtade en annan skräpkrona som jag haft liggande. Besöket hos Guld Adam blev en ovanligt trevlig överraskning. Jag fick 612 kronor för skräpet.

Korsorden som försvann

 
 
Aftonbladets bilaga " Härligt hemma" fredagar  hade tidigare en bilaga med korsord. Korsorden var samlade och kunde tas ut ur tidningen. Korsordssamlingarna brukade vi lösa och ibland spara och ha med på våra resor. En vecka i april meddelades det att dessa skulle försvinna och spridas ut i olika bilagor. Jag skrev en liten protest till tidningen och avslutade med " tyvärr  för oss läsare och kanske även för Aftonbladet i längden" En månad senare fick jag mail från Aftonbladet.
 
Hej igen!
Jag vill bara berätta att Aftonbladet Söndag, på er krysslösares inrådan, lägger sina kryss på kryssvänligt papper (sådant Härligt hemma tidigare hade) och gör kryssen utrivningsbara. Från och med 26 maj är det så!
Med vänlig hälsning/Charlotta Dahlgren, Härligt hemma.
 
 
 
 

Spis utan märkning på vreden

 
Vi köpte en ny spis våren -12 och nu har märkningen på vreden börjat försvinna. Den har vred som kallas "pop out" dvs man trycker in vredet när man inte använder spisen och trycker ut vreden, när man skall använda den. När märkningen för ugnsvredet plötsligt försvann, blev det problem. Vi hade ingen aning om vi satte ugnen på grill, varmluft etc. så då ringde vi på servicehjälp. Jag förklarade problemet, när jag beställde service och hon svarade att servicekillen kunde ge oss råd. Servicekillen kom och tog fram det märkningsband som ramlat ner i spisen och satte tillbaka det och fixade även den märkning som var på väg att försvinna. 
Efter några dagar kom en räkning på 1643 kronor.  Jag skrev genast,  på fredag eftermiddag, ett mail till ansvarig på Elektroskandia och menade att det absolut måste vara en reklamation. En tämligen ny spis utan märkning på vreden är i stort sett värdelös.
 
Dagen efter, lördag, kom svar från ansvarig chef, som tyckte att det var märkligt och han lovade att snabbt undersöka ärendet och lovade att höra av sig. Han avslutar mailet med " jag är helt säker på att vi hittar en bra lösning för Dig". Vi får se om det lönar sig att klaga. Än så länge ser det bra ut.
Jag återkommer om slutresultatet
 På måndag morgon hade jag ett mail från Elektroskandia
 Hej Ella, vi tar bort fakturan som du fått för detta arbete, du behöver alltså inte betala den. Jag ska se om det finns vred som inte är märkta med tejp utan som har en mer permanent märkning.
Tackar, tackar!
 
Det är inte alltid som allt löser sig på en gång. Idag fick jag påminnelse på min faktura med 50 kronor påslag.
Jag mailade direkt och fick svar direkt.
Hej Ella, Jag ber om ursäkt för att Du fått en påminnelse på något jag lovat ta bort. Tyvärr så har jag inte så breda kunskaper inom Cylindas ekonomisystem som jag hoppats på. Jag har därför tagit hjälp av en kollega, som nu ska ha knappat rätt så att ursprungsfaktura samt påminnelse ska ha försvunnit i systemet. Om det mot förmodan skulle dyka upp en gång till så är det bara att maila eller ringa mej. Återigen, ursäkta mej för misstaget.
Phu! men TACK!
 
 
 
 

RSS 2.0