Halloween

Halloweenfirandet är ett märkligt och groteskt firande. Jag är verkligen dubbel- gillar- gillar inte !?! 
 
Det som är roligt, är att så många barn kommer och ringer på. Vi tände en marshall och väntade. Vi hade förberett oss på dörrknackning och godis fanns för att kunna ta emot alla barn. Innan kvällen var slut hade minst 20 barn i olika grupperingar hälsat oss med bus eller godis och allt godis gick åt -  som tur var! 
 
Jag tror att jag gillar Halloween!
 

Älskade Ikea

Den här bilden måste få vara med i min Positiva Klagomur.  Är det något som kan krångla, så är det ihopsättning av Ikeamöbler. Samtidigt så tillfredsställande,  när man lyckats utan problem. Jag skulle nog ha en chans att få jobb där.

Com Hem

 
Vi har bytt bort Telia och Boxer till Com Hem, eftersom det redan finns i väggen genom samfälligheten. Vi blev erbjuden 8 extra kanaler och en gratis box. Det var en On Demand box och den skulle kopplas till modemet. Problemet var att kopplingssladden var knappt 1 meter och vi har c:a 20 meter till TV:n. Vi kunde inte ana att modemet borde ligga bredvid TV:n och det gör den alltså inte och kan inte göra heller. Långa samtal med Com Hem, kopplade hit och dit innan det fanns en lösning. Lösningen var enkel. Vi kunde få en hållare till kortet och koppla in kortet direkt i TV:n och skicka tillbaka On Demand boxen.
Mycket besvär för ingenting. MEN, tänk vá skönt att slippa alla sladdar!
 
 
 

Granatäpplet

Skulle överraska med en liten god förrätt, till den behövde jag köpa ett granatäpple. När jag kom till Ica Format blev jag lite snål, eftersom granatäpplena kostade 129 kronor kilot. Jag tänkte till, men jag köpte ett granatäpple och betalade över 20 kronor för det. De var alla lite väl hårda, så jag fick avvakta med den tänkta förrätten och lägga granatäpplet på mognad. Döm om min förvåning, när jag kom på konsum och de kostade 19 kronor kilot. Jag kunde alltså få mera än ett kilo, mot vad jag betalade för mitt lilla granatäpple därhemma.
 
Värt att klaga över tänkte jag, men istället kände jag "vilket fynd" och så köpte jag några till. 

Salong L´ Image i Upplands Väsby tar inget ansvar

Salong L`Image i Upplands Väsby tar inget ansvar för kunden. 
 
Kund begärde en viss frisör, som hon blivit rekommenderad. Salongen ringer senare och säger att det blivit något fel i beställningen och talar om att en annan frisör blir aktuell. Kunden försäkrar sig om att det är en frisör som också är bra och får bekräftelse på det. Ändå överlåter salongen kunden till en ung frisör, som senare visar sig ev. vara en lärling/praktikant.
Kunden beskriver önskemål om färg och klippning mycket ingående, resultatet motsvarade inte önskemålen på något sätt. Det är en mycket missnöjd kund som lämnar salongen
 
När hon efter besöket går till klädfirma och provar kläder, upptäcker hon i provrummet att hon fått stora ljusa fläckar på sin dyra tröja av blekmedlen.
Dagen efter åker hon till salongen och visar tröjan. Deras svar blir " Du borde inte haft så dyra kläder på Dig".  "Jag kom direkt från jobbet och räknade givetvis inte med att behöva byta om för att gå till frisören". Kunden talar också om för ansvarig att hon var mycket missnöjd med resultatet av färg och klippning. Då tittar ansvarig på klippningen och "fixar" till det, medan den som tidigare utfört klippningen "praktikanten/ lärlingen" får stå och titta på.
Ang. tröjan frågar kunden om de inte har någon försäkring, när det händer misstag som kunderna drabbas av? Jo, de har de får kunden till svar, men vi tycker att självrisken är för dyr. Mycket provocerande för kunden, eftersom hon betalat 1.700 kronor för misslyckad färgning och klippning, samt fått sin Hankydorytröja för 1400 kronor förstörd.
 
Salong L´Image gjorde ett antal misstag
1. Överlät kunden till en "lärling/praktikant"
2. Tar fullt betalt
3. Salongen tar inte ansvar för undermåligt arbete vad gäller klippning och färgning
4. Ignorerar att kundens kläder blivit förstörda.
5. Har mage att säga att självrisken på försäkringen är för dyr. Varför har man då en försäkring?
6. De står inte upp för sin vision, som de har på hemsidan.
 
På  L´Images  hemsida kan man läsa "Kunden ska vara nöjd och få ökad självkänsla och välbefinnande efter besöket " web
Kunden erbjöds en klippning för misstagen, men vem vill gå till denna salong igen?
 
Den här historien skulle inte ha fått plats i min positiva klagomur om det inte var för min härliga dotter, som tar problemet i egna händer och färgar tröjan så gott det går. Det är Salong L ´Image som borde må illa av det inträffade, som inte sätter kunden i focus och inte heller har förmågan till positivt tänkande. 
 
.

RSS 2.0