Telefonkö

Jag ringde försäkringskassan i ett ärende. Alternativen av val var många. Jag valde ett. Nya alternativ kom upp och nytt val. För ett snabbare resultat tryck ditt personnummer. Just nu är det kö blev svaret.
Du har plats 48 i kön. Oj tänkte jag, då blir väntan lång.
Du har plats 42 i kön blev nästa svar och här kom överraskningen.
Vi är 33 handläggare som arbetar för att hjälpa Dig.
Du har plats 32 i kön, det blev plötsligt mycket lättare att vänta.
Efter 5 minuter var det min tur.
 
 

Städhjälp

TRÅKVÄDER!!! Idag söndag kommer skurarna tätt. Passade på att  skura altanens trägolv i skyfallet och när nästa skur kom blev golvet ordentligt sköljt.

Telia igen

Brevet med mitt nya lösenord till "mina sidor" på Telia kom med posten. När jag loggade in fick jag svaret "användarnamnet finns redan, ange ett annat. Det finns redan ett konto med angivet personnummer." Då var det dags att ringa igen. Jag beskrev mitt ärende och  problemet. Jag vill bara komma in på Mina sidor, men det fungerar inte. Då skickar jag ett nytt sms till din iPad. Jag vet inte hur jag skall ta emot det i min iPad svarade jag, kan du beskriva för mig. Har du inte lärt dig din iPad svarade han och då avbröt jag samtalet. Jag gör ett nytt försök tänkte jag och ringde upp igen, med hopp att få en ny person i andra änden. En mycket vänlig  man hjälpte mig att lösa problemet. Du kan inte ta emot sms i din iPad svarade han, så det lösenordet är säkert inte giltigt. Vi prövar med Ditt som Du fick med posten. Han fick knappa in den koden och fick samma svar som jag, med det lyckades han efter mycket om och men lösa, så nu har jag tillgång till Mina sidor och allt är frid och fröjd. 

Ang. Telia

Ang. Telia

Fy 17 vá svårt det är att vara kund hos Telia. Det är en djungel av erbjudanden med olika krav på tillfälliga erbjudanden och bindningstider. Nu har jag fått en iPad och ett Teliaabonnemang. Jag skulle registrera mig på Mina sidor, men det är ta mig 17 omöjligt att ens komma in på "mina sidor" eftersom vi inte har Telia mobil-abonnemang. Det jag behövde var ett lösenord, vilket då inte gick att ordna via datorn. Vi har Halebop-abonnemang som går på Telias nät. Lösenordet fick beställas skriftligt och kommer med posten. Vilken onödig handling. Varför kan Telia inte meddela sig till någon med annat abonnemang än Telias ??? 

Telias handläggare, när man väl kommer fram, är mycket tillmötesgående och vänliga, men man blir inte klokare av det tyvärr. Det hjälper ändå för att hålla humöret uppe en stund, innan man letar vidare i djungeln bland alla olika krav, bindningstider och kampanjer.

Önskemål: Skapa en kort tydlig instruktion med rubriker, som beskriver vad som gäller för t.ex nya mobil och iPad-abonnemang. Ha INTE informationen överallt. Hjälp oss att bli nöjda användare och inte bara konsumenter.

Vi har varit trogna Teliakunder i alla år, men har nu avslutat alla tidigare abonnemang.

De skall få en chans till med Mobilt bredband 99 kronor/mån.


Välkommen till min nya blogg!

    Mitt första inlägg.

Min blogg har jag kallat POSITIVA KLAGOMUREN

Anledningen till den rubriken är att jag tror, att vi genom att sätta ord på missnöjen, kan skapa nya möjligheter. Vi upplever alla situationer som skapar missnöje, funderingar och olika tankar. Ofta ser vi också andra lösningar. Det är min förhoppning att vi här kan diskutera och dela erfarenheter som vi upplever och också ha roligt på vägen till nya eller andra lösningar.

Hälsningar Ella


RSS 2.0